Gemeentehuis en milieustraat gesloten tijdens feestdagen

Tijdens de kerstdagen op woensdag 25 en donderdag 26 december en op nieuwjaarsdag 1 januari zijn het gemeentehuis en de milieustraat gesloten. 

Uittreksel BRP door bedrijven

Bent u advocaat, notaris, gerechtsdeurwaarder of werkt u bij een overheidsinstantie? En heeft u van een inwoner een bewijs nodig dat deze persoon in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat? Dan kunt u met eHerkenning een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen. Dit is goedkoper en gaat sneller dan wanneer u het uittreksel schriftelijk bij ons aanvraagt.

Direct een uittreksel BRP aanvragen (met eHerkenning)

  • U kunt een uittreksel aanvragen via de knop ‘Direct een uittreksel BRP aanvragen’. 
  • U logt in met eHerkenning.
  • Vul uw gegevens in en geef aan op welk adres u het uittreksel wil ontvangen.
  • Vul het BSN en de persoonsgegevens van de inwoner in.
  • U upload een brief van uw organisatie. In de brief staat voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft. 
  • Geef aan welk uittreksel u nodig heeft.
  • U betaalt online met iDEAL.
  • U ontvangt een mail wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen.
  • We sturen het uittreksel binnen 3 werkdagen per post naar u toe.

Wanneer de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren. 

Kunt u niet online betalen? Dan wordt uw aanvraag automatisch afgewezen. 
 

U kunt alleen per post een uittreksel opvragen. Het is niet mogelijk om uw aanvraag via e-mail aan ons te sturen. Stuur de aanvraag op origineel briefpapier van uw kantoor. De aanvraag kunt u sturen naar het algemene postadres van de gemeente. Ons postadres staat op onze contactpagina.  

De schriftelijke aanvraag moet de volgende punten bevatten:

  • In de brief vermeldt u de persoonsgegevens van de inwoner.
  • U omschrijft voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft. 
  • U geeft aan welke gegevens er op het uittreksel moeten staan. 
  • U geeft aan op welk adres u het uittreksel wilt ontvangen.

Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen, sturen wij u een mail. Het uittreksel sturen wij binnen 7 werkdagen per post naar u toe.

Let op: als de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren.
 

Op het Basis uittreksel staan de volgende gegevens: 

  • De voornamen en geslachtsnaam van betrokkene
  • Het adres van betrokkene
  • De geboortedatum en geboorteplaats van betrokkene
  • Het geslacht van betrokkene

Alle onderstaande uittreksels bevatten de gegevens die op het Basis uittreksel staan vermeld, en zijn aangevuld met:

Gezin

  • Gegevens van de betrokkene zijn/haar partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)
  • Gegevens van de betrokkene zijn/haar kinderen (naam, geboortedatum en geboorteplaats)

Met adreshistorie

  • Datum inschrijving op het adres
  • Datum inschrijving in de gemeente
  • Overzicht van de historische adressen

Met BSN

  • Betrokkene zijn/haar burgerservicenummer

Met burgerlijke staat verbintenissen en kindgegevens

  • Betrokkene zijn/haar burgerlijke staat
  • Gegevens van betrokkene zijn/haar huidig huwelijk / geregistreerd partnerschap (gp) en van de ontbonden huwelijk / gp
  • Gegevens van betrokkene zijn/haar partner en ex-partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)

Met nationaliteit

  • Vermelding van betrokkene zijn/haar nationaliteit(en)

Met ouders namen

  • Gegevens van betrokkene zijn/haar ouder(s) (naam, geboortedatum, geboorteplaats en geboorteland)

Met vestigingsdatum en vorige gemeente

  • De datum inschrijving van betrokkene in de gemeente Tynaarlo
  • Naam van de vorige woongemeente
  • Datum inschrijving in Nederland van betrokkene en land waar hij/zij uit vertrokken is

Nalatenschap

  • Bevat alle gegevens die een notaris nodig heeft voor een nalatenschap

Ouderlijk gezag

In het Nederlands en Engels:

  • Naam ouders
  • Vermelding of de ouders gezag over het kind hebben
     

U betaalt voor het in behandeling nemen van uw aanvraag, niet voor het uittreksel zelf. Als wij besluiten het uittreksel niet aan u te verstrekken of bij een onjuiste aanvraag, krijgt u de betaalde kosten niet terug. Een onjuiste aanvraag is bijvoorbeeld van een persoon die niet in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat.

Soort aanvraagKosten
Via internet (DigiD / eHerkenning)€ 7,50
Schriftelijk€ 17,00