Uittreksel BRP door bedrijven
Bent u advocaat, notaris, gerechtsdeurwaarder of werkt u bij een overheidsinstantie? En heeft u van een inwoner een bewijs nodig dat deze persoon in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat? Dan kunt u met eHerkenning een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen. Dit is goedkoper en gaat sneller dan wanneer u het uittreksel schriftelijk bij ons aanvraagt.
- U kunt een uittreksel aanvragen via de knop ‘Direct een uittreksel BRP aanvragen’.
- U logt in met eHerkenning.
- Vul uw gegevens in en geef aan op welk adres u het uittreksel wil ontvangen.
- Vul het BSN en de persoonsgegevens van de inwoner in.
- U upload een brief van uw organisatie. In de brief staat voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft.
- Geef aan welk uittreksel u nodig heeft.
- U betaalt online met iDEAL.
- U ontvangt een mail wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen.
- We sturen het uittreksel binnen 3 werkdagen per post naar u toe.
Wanneer de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren.
Kunt u niet online betalen? Dan wordt uw aanvraag automatisch afgewezen.
U kunt alleen per post een uittreksel opvragen. Het is niet mogelijk om uw aanvraag via e-mail aan ons te sturen. Stuur de aanvraag op origineel briefpapier van uw kantoor. De aanvraag kunt u sturen naar het algemene postadres van de gemeente. Ons postadres staat op onze contactpagina.
De schriftelijke aanvraag moet de volgende punten bevatten:
- In de brief vermeldt u de persoonsgegevens van de inwoner.
- U omschrijft voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft.
- U geeft aan welke gegevens er op het uittreksel moeten staan.
- U geeft aan op welk adres u het uittreksel wilt ontvangen.
Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen, sturen wij u een mail. Het uittreksel sturen wij binnen 7 werkdagen per post naar u toe.
Let op: als de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren.
Op het Basis uittreksel staan de volgende gegevens:
- De voornamen en geslachtsnaam van betrokkene
- Het adres van betrokkene
- De geboortedatum en geboorteplaats van betrokkene
- Het geslacht van betrokkene
Alle onderstaande uittreksels bevatten de gegevens die op het Basis uittreksel staan vermeld, en zijn aangevuld met:
Gezin
- Gegevens van de betrokkene zijn/haar partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)
- Gegevens van de betrokkene zijn/haar kinderen (naam, geboortedatum en geboorteplaats)
Met adreshistorie
- Datum inschrijving op het adres
- Datum inschrijving in de gemeente
- Overzicht van de historische adressen
Met BSN
- Betrokkene zijn/haar burgerservicenummer
Met burgerlijke staat verbintenissen en kindgegevens
- Betrokkene zijn/haar burgerlijke staat
- Gegevens van betrokkene zijn/haar huidig huwelijk / geregistreerd partnerschap (gp) en van de ontbonden huwelijk / gp
- Gegevens van betrokkene zijn/haar partner en ex-partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)
Met nationaliteit
- Vermelding van betrokkene zijn/haar nationaliteit(en)
Met ouders namen
- Gegevens van betrokkene zijn/haar ouder(s) (naam, geboortedatum, geboorteplaats en geboorteland)
Met vestigingsdatum en vorige gemeente
- De datum inschrijving van betrokkene in de gemeente Tynaarlo
- Naam van de vorige woongemeente
- Datum inschrijving in Nederland van betrokkene en land waar hij/zij uit vertrokken is
Nalatenschap
- Bevat alle gegevens die een notaris nodig heeft voor een nalatenschap
Ouderlijk gezag
In het Nederlands en Engels:
- Naam ouders
- Vermelding of de ouders gezag over het kind hebben
U betaalt voor het in behandeling nemen van uw aanvraag, niet voor het uittreksel zelf. Als wij besluiten het uittreksel niet aan u te verstrekken of bij een onjuiste aanvraag, krijgt u de betaalde kosten niet terug. Een onjuiste aanvraag is bijvoorbeeld van een persoon die niet in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat.
Soort aanvraag | Kosten |
Via internet (DigiD / eHerkenning) | € 7,50 |
Schriftelijk | € 17,00 |