Brandt de straatverlichting niet?

Dit kunt u melden via de website van de gemeente; Startpagina en dan naar Melden aan de gemeente en vervolgens Een melding doen. Een melding wordt op deze manier snel verwerkt. Elke lantaarnpaal heeft een eigen nummer. Het is handig als u dit nummer meteen bij de melding doorgeeft.

Melding gedaan, en dan?

De gemeente Tynaarlo heeft samen met de Drentse en Groningse gemeenten een gezamenlijke aannemer die de storingen verwerkt. Alle meldingen worden door de aannemer doorgezet naar Heijmans. Dat is de partij die de storing verhelpt. Daar hebben zij tien werkdagen de tijd voor, dat is contractueel vastgesteld.

Bovengronds/ondergronds

Niet alle storingen zijn bovengronds. Ook ondergronds kunnen storingen voorkomen in kabels. Als er meerdere masten niet branden of een hele straat donker is, is er waarschijnlijk sprake van een kabelbreuk. Dan wordt de melding doorgezet naar Enexis, zij zijn eigenaar van de ondergrondse kabels. Ook voor het verhelpen van deze storingen staat contractueel tien werkdagen.

Het kan voorkomen dat een melding eerst bij Heijmans binnenkomt en dat zij de melding alsnog doorzetten naar Enexis. Het verhelpen van de storing kan dan oplopen tot maximaal twintig dagen.